Thursday 20 November 2008

MOUNT AiPetry

last couple weeks , kiteorg gi ai perti... saje nak wat photoshoot... mule bajet cam malas.. cam.. ape la sgt yg ade atas awan tu.. tapi jangkaan aku silap beb...lawa gile.. aku rase cam tak caye..
kiteorg gerak dlm kol9 lebey.. almost 10 la.. kalau ikutkan plan asal.. kol 8...peh... timing tanak kalah.. kakaka janji melayu.. biase la.. haha tapi selambe.. lambat skit pon ok... bus belambak2... start amek bas kat vakzal (station) kene gi yalta dulu... then only sampai yalta baru la kene amek bus lain utk gi tmpt ni.. naik bus no bape tah...tapi kiteorg tanye local ppl la.. cane nak gi sane.. adus... aku da lupe ape name tmpt tu..

sebaik je kiteorg smpi.. nak naik atas tu kene gune cable car.. tiket naik je 40 griven.. turun 40 griven..so 80griven la.. agak mahal.. tapi da sampai.. kene la naik kan..
perjalanan cable car ni... dari bawah.. sampai atas.. sgt menarik...cam melalui 3 lapisan.
1st kite akan lalu lapisan dari darat sampai sebelum awan... camne ayat aku ni...
2nd kite akan lalu lapisan awan.. selame beberape saat.. time tu... mmg putih je sekeliling.. best gile..
3r... lapisan atas awan.... pergh.. kagum! ciptaan ALLAHswt mmg terbaik!

2gambar kenangan kat aipetri.. malas letak lebih2... tenet ni lembap plak kang...gambar atas tu.. aku amek time sunset.. kol bape tah.. tak sure.. tapi yg penting aku dpt tgk sunset lebih awal dari org2 kat darat tu... the best experience i ever had.. lagi satu gambar ni.. member2 photographer..
bole kate photofreak.. from left - shahril , zamir , me , andau and siti.. izzy tukang tgkp gambar.. so sure la die takde dlm ni...

kat atas puncak ni.. byk bende boleh buat.. horse riding , trekking , parachuting (?) ...
kat atas ni jugak aku jumpe pokok yg ala2 cite lord of the ring yg berumur lebih dari 10000taun.. bapak la lame nye...

so lepas dpt jg tgkp gambar sunset.. kiteorg kene lari balik.. sbb cable car tu abes kol 5.. kalau terlepas.. kene tido hotel kat atas tu la... adoi...tak mampu la kan...

anyway.. sape2 yg lom pegi.. silekan... the best journey ever!

-travelphotojournal-

No comments: